יום א', כט’ בכסלו תשע”ח
טוב לדעת : מאמר ממאגזין בריאות אגוגו

לסלק יתרונות רבים, הוא יכול לסייע לנו נגד אנמיה, בקלקול קיבה, אבנים בכיס המרה ובעיות כליות. בנוסף, נמצא כי הוא גם יכול לשפר ביצועים אירוביים של ספורטאים. אז אם אתם מחפשים תזונה בריאה, כדאי לכלול את הסלק בתפריט שלכם. תהיו מופתעים לדעת עד כמה סלק היא בחירה בריאה לאכילה. לדוגמה: רכיבים בסלק יכולים לסייע במניעת ניוון כתמי בעיניים. באופן מעניין, הוא גם עוזר למנוע מצב של ניתוק הרשתית (Retinal detachment). הוא מאזן את הנוזלים בעיניים שלנו, וכך מסייע בשליטה על הפרעות שונות. קראו על היתרונות הבאים של הסלק: 1.טוב לבריאות הלב הסלק עשיר בסיבים, אשר יכולים לסייע בהפחתת כולסטרול וטריגליצרידים. צריכה קבועה של סלק, מגבירה את הכולסטרול הטוב (HDL). בנוסף, ישנה כמות יפה של רכיב תזונתי הנקרא בטאין המפחית את רמות ההומוציסטאין בגופנו. הדעה הרווחת היום בקרב המומחים היא כי באמצעות שליטה על רמת הומוציסטאין, ניתן לשלוט על התרחשות נזקים לכלי הדם. בנוסף, צריכה קבועה של סלק מסייעת בהתמודדות מול מחלות קרדיווסקולריות. הרכיבים בסלק מסייעים בהפחתת עודף כולסטרול LDL מדפנות הלב, בנוסף, מחקרים רבים מצאו כי צריכה של סלק יכולה להפחית את הכולסטרול הרע בגופנו. 2.יעיל בהפחתת הסיכון למומי לידה סלקים הם אפשרות צריכה נהדרת לנשים בהריון. הם מקור עשיר לויטמין B וחומצה פולית, אשר יכולים לסייע בהתפתחות עמוד השדרה של התינוק שטרם נולד. מחסר בחומצה פולית בדרך כלל מוביל למגוון רחב של בעיות בריאותיות בגוף התינוק כמו פגמים בתעלה העצבית. 3.מניעת בעיות נשימה סלק נחשב לאחד המקורות הטובים ביותר לויטמין C, אשר יכול לסייע במניעת מגוון מחלות במערכת הנשימה שלנו. כמו כן, מקל על תסמיני אסתמה. מרכיב הנקרא בטא-קרוטן הנמצא בסלק עשוי לסייע בהפחתת הסיכון ומניעת סרטן ריאות. עוד מעלה לסלקים היא שהם עשירים בנוגדי חמצון, אשר יכולים לחזק את המערכת החיסונית ולהילחם בהזדקנות ומחלות שונות. 4.בריאות הכבד הכבד הוא אחד מהבלוטות החשובות בגוף האדם, שבין השאר מתפקד בניקוי רעלי הגוף. צריכה של סלק על בסיס קבוע, יכולה לסייע לכבד ולהקל על העומס. מחקרים מציגים כי הבטאין הנמצא בסלק יכול לעזור במניעת הצטברות שומן בכבד. ראו: כבד שומני: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול 5.תפקוד עצבי ומוחי תקין ובריא צריכה קבועה של סלק יכולה לסייע לנו בשיפור התפקוד העצבי ותפקוד המוח. בנוסף, הסלק עשיר במנגן, על פי מספר מחקרים מחסור במנגן עלול להוביל למספר הפרעות נוירולוגיות. 6.מסייע בהאטת ההזדקנות ומחלות שונות סלק מכיל ריכוזים גבוהים של פיגמנטים מסיסים במים שממלאים תפקיד חשוב במניעת מחלות הקשורות להזדקנות. הוא מכיל פיגמנטים הנקראים בטאלאינים, אלו בעלי תכונות אנטי-מיקרוביאליות ואנטי-ויראליות שיכולים לסייע נגד מחלות הקשורות לגיל. הבטאלאין בסלק יכול לסייע בהגנה על הלפידים מפני נזק חמצוני ולכן נחשבים לברכה עבור גוף האדם. באמצעות צריכה של סלק, אנו יכולים לסייע לבריאות גופנו ומניעת הסיכון למחלות רבות. בנוסף, ניתן להכין ולצרוך סלק במגוון דרכים, כסלט טעים או בהוספה לתבשילים שונים – הוא תמיד יהיה בחירה בריאה מצוינת.